Pon-Pet 12 - 18h        +381 63 55 06 55        Mačvanska 31, Beograd    

Šta jesti kada putujete avionom

Šta jesti kada putujete avionom

Koje vrste hrane konzumirati pre ulaska u avion i tokom leta, da biste podmirili potrebe Vašeg organizma, a koje izbegavati, da biste se sve vreme osećali dobro?

Po rečima nutricionistkinje Lee Holmes iz Australije, izbor hrane i napitaka zavisi od dužine leta. Pre kratkih letova, u trajanju od 1 do 3 sata, korisno je pojesti veći obrok bogat proteinima, npr. omlet od tri jajeta. To će stabilizovati nivo šećera u krvi i zasititi vas. Izbegavajte sve vrste teško svarljive hrane i hrane koja izaziva nadimanje. Takođe, nije loše poneti malu užinu, npr. koštunjavo voće, da biste odoleli iskušenju da grickate slatkiše koje vam ponude (a koji po pravilu nisu dobar izbor). Tokom putovanja, možete konzumirati i sveže voće, biljne čajeve i Bloody Mary – koktel za koji se putnici najčešće opredeljuju. To nije slučajno, jer su istraživanja pokazala da su naši receptori za ukus osetljiviji na tzv. umami hranu, kao što je paradajz, krompir i soja, koji sadrže L-glutaminat. Umami je reč pozajmljena iz japanskog jezika i znači „prijatan ukus“. Obzirom da je nivo vlage u avionima između 10 i 15 procenata, nos i usta se suše, što umanjuje percepciju ukusa slatke i začinjene hrane, a paradajz i izvesni začini popravljaju ovo stanje.

Za letove srednje dužine, u trajanju od 3 do 5 sati, potrebno je pažljivije odabrati jelovnik pre ulaska u avion. Možete popiti smuti sa kokosovim mlekom i povrćem ili voćem, da biste bili siti i hidrirani tokom putovanja. Treba izbegavati jače posoljena jela, jer to može dovesti do oticanja tokom leta. Dobro je konzumirati i zdrave masnoće, recimo avokado, i hranu bogatu magnezijumom, npr. bananu, pre ulaska u avion. Konzerva tunjevine je takođe dobar izbor.

Za većinu putnika, dugi letovi, koji traju duže od 5 sati, predstavljaju napor, pa i mučenje. Ipak, uz dobar izbor hrane pre i tokom putovanja, to ne mora biti tako. Sveže, hranljive namirnice i fermentisana hrana, kao npr. jogurt, pobrinuće se za vašu crevnu floru. Pomorandže i porvće jarkih boja će vas snabdeti vitaminom C i ojačati vaš imuni sistem. Trebalo bi izbegavati kuvane obroke, koji su obično prepuni soli, šećera i aditiva, kao i peciva, kolače i jako začinjenu hranu. „Ukoliko zaista želite da izbegnete hranu koju služe u avionima, spakujete sebi kinoa salatu sa bundevom i zelenišem“, kaže Lee Holmes.

Leave a Reply

Call Now ButtonPozovi Nutricionistu