Pon-Pet 12 - 18h        +381 63 55 06 55        Mačvanska 31, Beograd    

Sir u ishrani

Sir u ishrani

Zastupljenost sira u ishrani može sprečiti nastanak raka jetre – a može Vam pomoći i da doživite stotu!

Mnogi izbegavaju prečesto konzumiranje sira u ishrani, strahujući da može dovesti do povećanja telesne težine. Međutim, sirevi poput čedara, bri i parmezana blagotvorno deluju na jetru. Oni sadrže jedinjenje spermidin, koji zaustavlja razmnožavanje oštećenih ćelija jetre. Ovo pak, može sprečiti pojavu fibroze – nagomilavanja ožiljnog tkiva, što je posledica većine oboljenja ovog organa, i hepatocelularnog karcinoma, najčešćeg oblika raka ovog organa (pored drugih uzroka kao što su ciroza jetre, hepatitis i alkoholizam).

Istraživanja su takođe pokazala da redovno konzumiranje pečurki, soje, mahunarki, kukuruza i integralnih žitarica na isti način utiče na produžavanje životnog veka. Stručnjaci se nadaju da će male promene u načinu ishrane, koje nije teško slediti, dovesti do pozitivnih pomaka. Doktor Leilan Liu kaže: „Značajno smanjenje unosa kalorija, ograničen unos metionina (amino kiseline koja se nalazi u mesu i drugim proteinima) i uzimanje leka rapamycin dali su dobre rezultate u produžavanju životnog veka. Međutim, smanjen unos kalorija i manji obroci neće biti rado prihvaćeni od većine, dok rapamycin negativno utiče na imunološki sistem čoveka – prema tome, spermidin može predstavljati bolje rešenje:“

Takođe, održavanje higijene usta i zuba može biti od velike koristi u sprečavanju zapaljenja desni i širenja bakterija, koje mogu dopreti do jetre i dovesti do oboljenja opasnih po život.

Leave a Reply

Call Now ButtonPozovi Nutricionistu