Pon-Pet 12 - 18h        +381 63 55 06 55        Mačvanska 31, Beograd    

Nemojte koristiti kokosovo ulje

Nemojte koristiti kokosovo ulje

„Nemojte koristiti kokosovo ulje, nezdravo je koliko i masnoća u goveđem mesu, svinjskoj slanini ili puteru“, upozorava AHA, Američko udruženje kardiologa

Mada se kokosovo ulje prodaje kao zdrava hrana, ono sadrži skoro šest puta više zasićenih masti nego maslinovo ulje. Smatra se da su zasićene masti nezdrave, jer mogu da dovedu do povećanja nivoa „lošeg“ holesterola u krvi, što povećava rizik od srčanih oboljenja.

Šta su zasićene masne kiseline?

Njihova hemijska formula pokazuje da su molekuli masti zasićeni molekulima hidrogena. Po pravilu su u čvstom stanju na sobnoj temperaturi, kao npr. puter i kokosovo ulje. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem zasićenih masti podiže nivo LDL holesterola u krvi, poznatog kao „lošeg“ holesterola, koji dovodi do formiranja plaka na zidovima arterija i njihovog zakrečenja, što sprečava protok krvi. Arterijski plak može iznenada da pukne, a krvni ugrušak koji se se formira tom prilikom može da izazove bolesti srca ili moždani udar.

Prema ovom izveštaju, kokosovo ulje sadži 82% zasićenih masti, dok svinjska slanina sadrži 39%, goveđi loj 50% i puter 63%. Preporučuje se ograničavanje unosa zasićenih masti, kojima obiluje puter, sir, crvena mesa druge namirnice životinjskog porekla.

Nasuprot tome, HDL holesterol, tzv „dobar“ holesterol, može imati obrnuto dejstvo i smanjiti rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara. Umesto crvenog mesa, pržene hrane, slatkiša i kokosovog ulja, AHA preporučuje živinsko meso bez kože i masne vrste ribe, koštunjave plodove i mahunarke, avokado, biljna ulja koja nisu tropskog porekla, kao što je maslinovo ulje, i mlečne proizvode sa niskom sadržajem masti.

Prema Organizaciji za javno zdravlje Engleske, prosečne potrebe muškaraca u zasićenim mastima su najviše 30 grama dnevno, a žena 20 grama. Međutim, za osobe koje pokušavaju da spuste nivo holesterola u krvi, AHA preporučuje smanjenje zasićenih masti na najviše 5% ili 6% od ukupnog unosa kalorija, što znači da kod osobe koja unosi 2.000 kalorija dnevno, zasićene masti ne bi trebalo da su zastupljene sa više of 13 grama.

Mada se kokosovo ulje prodaje kao zdrava hrana, ono sadrži skoro šest puta više zasićenih masti nego maslinovo ulje. Smatra se da su zasićene masti nezdrave, jer mogu da dovedu do povećanja nivoa „lošeg“ holesterola u krvi, što povećava rizik od srčanih oboljenja.

Šta su zasićene masne kiseline?

Njihova hemijska formula pokazuje da su molekuli masti zasićeni molekulima hidrogena. Po pravilu su u čvstom stanju na sobnoj temperaturi, kao npr. puter i kokosovo ulje. Konzumiranje hrane sa visokim sadržajem zasićenih masti podiže nivo LDL holesterola u krvi, poznatog kao „lošeg“ holesterola, koji dovodi do formiranja plaka na zidovima arterija i njihovog zakrečenja, što sprečava protok krvi. Arterijski plak može iznenada da pukne, a krvni ugrušak koji se se formira tom prilikom može da izazove bolesti srca ili moždani udar.

Prema ovom izveštaju, kokosovo ulje sadži 82% zasićenih masti, dok svinjska slanina sadrži 39%, goveđi loj 50% i puter 63%. Preporučuje se ograničavanje unosa zasićenih masti, kojima obiluje puter, sir, crvena mesa druge namirnice životinjskog porekla.

Nasuprot tome, HDL holesterol, tzv „dobar“ holesterol, može imati obrnuto dejstvo i smanjiti rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara. Umesto crvenog mesa, pržene hrane, slatkiša i kokosovog ulja, AHA preporučuje živinsko meso bez kože i masne vrste ribe, koštunjave plodove i mahunarke, avokado, biljna ulja koja nisu tropskog porekla, kao što je maslinovo ulje, i mlečne proizvode sa niskom sadržajem masti.

Prema Organizaciji za javno zdravlje Engleske, prosečne potrebe muškaraca u zasićenim mastima su najviše 30 grama dnevno, a žena 20 grama. Međutim, za osobe koje pokušavaju da spuste nivo holesterola u krvi, AHA preporučuje smanjenje zasićenih masti na najviše 5% ili 6% od ukupnog unosa kalorija, što znači da kod osobe koja unosi 2.000 kalorija dnevno, zasićene masti ne bi trebalo da su zastupljene sa više of 13 grama.

Leave a Reply

Call Now ButtonPozovi Nutricionistu