Pon-Pet 12 - 18h        +381 63 55 06 55        Mačvanska 31, Beograd    

10 namirnica za koje verujete da su zdrave

10 namirnica za koje verujete da su zdrave

Deset vrsta hrane za koju verujete da je zdrava (ali bi bolje bilo zameniti ih sendvičem): usled prave pomame za „zdravom hranom“, prirodnim „organskim proizvodima“, sa niskim sadržajem masti, ili bez šećera, često nismo svesni činjenice da su ove vrste hrane često visokokalorične, sa previsokim sadržajem šećera, masti ili soli – što sve može predstavljati veću štetu nego korist.

  1. Žitarice (musli), osim ako pripremate cerealije od celog zrna, industrijski proizvodi mogu sadržati previše šećera, (ali i soli) tako da jedna porcija za doručak može sadržati čak i 400 kalorija.
  2. Voćni sokovi, za razliku od svežeg voća, sadrže koncentrisane kalorije i previše šećera, koji naglo podiže nivo šećera u krvi. Treba ih konzumirati isključivo kada je unos svežeg voća i povrća neadekvatan i nikada ih ne zaslađivati dodatno.
  3. Suši, iako se reklamira kao zdrava hrana sa visokim sadržajem proteina i povrća, u komercijalnim varijantama često sadrži prelive prepune masnoća i soli, kao i rafiniranog belog pirinča.
  4. Ekspandirana zrna žitarica su najčešće prepuna hidrogenizovanih biljnih masti i dodatog šećera.
  5. Smrznuti jogurt, koji sam po sebi nije nezdrav proizvod, i sadrži manje kalorija od klasičnog sladoleda, ukoliko ima nizak procenat masti i šećera, može biti jednako nezdrav ako je preliven slatkim sirupom ili čokoladom.
  6. Zamene za obroke u vidu štanglica, sadrže previše kalorija i hidrogenizovanih masti koje podižu nivo holesterola, a usled dugotrajne upotrebe mogu dovesti do simptoma trovanja, kao što je npr. opadanje kose. Ponekad je bolje pojesti pravu čokoladicu ili „bonžitu“, nego ovakve proizvode.
  7. „Smuti“ je zdrav proizvod ukoliko ga sami pripremite od nezaslađenog voća i sa dodatkom neutralnog jogurta, ali mnogi gotovi proizvodi ovog tipa mogu sadržati i do 700 ili 800 kalorija po porciji.
  8. Kokosovo ulje se uveliko reklamira kao zdravo, ali je ono korisno samo u izuzetno malim količinama. Istraživanja su pokazala da masne kiseline mogu zapušiti arterije i predstavljati opterećenje za srce. Preporučuje se korišćenje u spreju, ili maslinovo ulje i ulje avokada kao zamena.
  9. Različiti miksovi koštunjavog, kandiranog i suvog voća za posluženje puni su sulfata i konzervanasa za koje znamo da su kancerogeni, i predstavljaju kalorijsku bombu.
  10. Margarin: tokom 1960-ih, SAD su vodile rat protiv masti, i margarin je odneo prevagu nad maslacem. Međutim, mnoge vrste margarina su ustvari nezdrave zbog tzv. trans-masti, koje su štetne za arterije i srce. Zaključak je da je kašika maslaca mnogo bolji izbor od kašike margarina.

Leave a Reply

Call Now ButtonPozovi Nutricionistu